Vi skaper medieeksponering verdt millioner – uten å bruke én krone på annonser
I Baardsen Sport brenner vi for historiefortelling, synlighet og engasjement. Norske idrettsforbund, klubber, organisasjoner og arrangementer står for mange fantastiske historier og prosjekter som folk flest aldri hører om. Med strategiske virkemidler gjør vi partnerne våre synlige.
Med oppmerksomhet om den uvurderlige rollen idretten spiller for samfunnet, får våre partnere et omdømme som oppleves sterkere og mer rettferdig.
I romjulen 2024 inngikk Baardsen Sport et samarbeid med Norges Skøyteforbund. Resultatet etter 10 dager var over 30 reportasjer fordelt på NRK, VG, TV 2, Dagbladet, Aftenposten, Nettavisen, NTB og lokalaviser.
Etter én måned var eksponeringsverdien til Norges Skøyteforbund økt med 72 prosent, viste en måling fra anerkjente Sponsor Insight.
Arbeidet førte til økt entusiasme blant utøvere og ledere, en følelse av å bli sett – og større gjennomslagskraft på sponsormarkedet og blant publikum.
Dette er resultater også andre aktører kan oppnå. Uavhengig av bransje handler PR-arbeidet om å finne de riktige historiene og presentere dem på en måte som gir journalistisk verdi.
Dette er måten vi jobbet på – i tett samarbeid med Skøyteforbundet:
Vi startet med bakgrunnssamtaler med utøvere, ledere og trenere
Vi identifiserte potensielle mediesaker fra deres hverdag fortløpende
Vi utførte skreddersydde innsalg til ulike mediehus basert på medieprofil, deres lesere og journalistenes fagområder
Vi koordinerte møter mellom mediehus og utøvere
Vi utviklet, organiserte og gjennomførte digitale og fysiske medietreff for maksimal eksponering i media, som VM-kickoffet 12. februar 2025 hvor vi knyttet sportens tidligere og nåværende helter sammen
Norges største medier gjennomførte over 60 intervjuer i forbindelse med arrangementet der blant andre ikonet Knut «Kupper'n» Johannesen (91) var invitert med legendene Johann Olav Koss (56), Ådne Søndrål (53) og Amund Sjøbrend (72), noe både aktive utøvere og mediene verdsatte
Vi startet med bakgrunnssamtaler med utøvere, ledere og trenere
Vi identifiserte potensielle mediesaker fra deres hverdag fortløpende
Vi utførte skreddersydde innsalg til ulike mediehus basert på medieprofil, deres lesere og journalistenes fagområder
Vi koordinerte møter mellom mediehus og utøvere
Vi utviklet, organiserte og gjennomførte digitale og fysiske medietreff for maksimal eksponering i media, som VM-kickoffet 12. februar 2025 hvor vi knyttet sportens tidligere og nåværende helter sammen
Norges største medier gjennomførte over 60 intervjuer i forbindelse med arrangementet der blant andre ikonet Knut «Kupper'n» Johannesen (91) var invitert med legendene Johann Olav Koss (56), Ådne Søndrål (53) og Amund Sjøbrend (72), noe både aktive utøvere og mediene verdsatte
Hva er det viktigste for å få gjennomslag i mediene?
- Innsalget er nødt til å ha journalistisk verdi
- Du må skape kontekst for mediene slik at tidsbruken fra idé til publisert sak blir minst mulig
- Terskelen må være lav
Hva innebærer en lav terskel?
Digitale medietreff i stedet for fysiske når intervjuobjektene ikke er i Oslo
Åpning for telefonintervjuer
Reportasjemøter nærmest mulig redaksjonene
Digitale medietreff i stedet for fysiske når intervjuobjektene ikke er i Oslo
Åpning for telefonintervjuer
Reportasjemøter nærmest mulig redaksjonene
Hva utgjør verdien for mediene, utøverne og Norges Skøyteforbund?
Mediene får rask tilgang til eksklusive saker som engasjerer leserne og seerne deres
- Utøverne føler seg sett og kjenner på økt entusiasme og inspirasjon
- Norges Skøyteforbund får «gratis» omtale tilsvarende flere millioner i reklameverdi
- Sponsorene til forbundet og utøverne får økt eksponering
- Fremtidige sponsor- og medieavtaler blir mer attraktive
- Sjansen for økt rekruttering til idretten styrkes
- Sannsynligheten for flere publikummere på arrangementer bedres
Mediene får rask tilgang til eksklusive saker som engasjerer leserne og seerne deres